poniedziałek, 27 maja 2013

Co jeść by mieć płaski brzuch?

Chyba każda z nas miała problem jak z reklamy Activii:) Balon w brzuchu, wielki bęben i uczucie, że ważymy 10 kg więcej.

Dokładnie wiadomo o co chodzi, co z tym zrobić i jak nie dopuścić więcej do takiego balonu:
CHODZI O BŁONNIK

Błonnik to taka miotełka-czyściciel w jelitach, która pomaga przechodzić pokarmowi do dalszych odcinków. Nie będę wdawać się w biologiczno-chemiczne opowieści (znajdziecie je na przykład tu: klik), ale warto się z nimi zapoznać:)
Tak więc, aby nie patrzeć na wielkie, paskudne brzuszysko (które przecież nie jest tłuszczem!) potrzebujemy  błonnika nierozpuszczalnego, który znajduje się w:



Również z "błonnikowego" powodu warto więc wyrobić sobie zdrowe nawyki: owoce, warzywa i produkty pełnoziarniste.


Na rynku mamy też różne wspomagacze: 

Błonnik w proszku, który można dodawac do musli, mleka itp. Przyznam, że czasem sobie nim pomagam.


Błonnik w postaci chrupiących "bobków" do mleka, płatków, musli.

 Błonnik w tabletkach, jako że w tabletkach możemy łyknąć chyba wszystko...


I wspomniana Activia, działanie chyba inne, ale skutek ma być taki sam. 

Poza tym dużo wody, regularne posiłki, częste i małe porcje i powinno być ok:)

Ostatnio spotkało mnie nieszczęście w postaci wrednego bąbla, jako ślad po nowych sandałach (które wydawały się miękkie i niewinne). Bąbel zamieni się w paskudną ranę, z której ciągle coś się sączy i boli jak cholera. Oprócz tego miejsce jest tak udane, że nie mogę założyć żadnych butów... Ok, mogę: z kilkoma warstwami gazy i z plastrem. A i tak boli, kiedy po prostu chodzę.
Więc treningi wzięły w łeb na kilka dni (pilates by się nadał, ale nie lubię...). Mam nadzieję, że jutro już się mniej więcej zagoi...

Miłego dnia:)




6 komentarzy:

  1. Na tą ranę na nóżce polecam OcteniSept jest to taki środek do piskania właśnie na rany, błony śluzowe i skórę :) z racjo zawodu wiem, że jest na prawdę skuteczny i zawsze mam go w podręcznej apteczce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nominowałam Cię do Liebster Bloga :)
    Pozdrawiam :)
    http://zmienicsiebie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  3. o ho ho!!!! dzięki wielkie:)!!! i dzięki za podpowiedź co do nogi. wczoraj wieczorem zastanawiałam się czym to potraktować i doszłam do wniosku, że nic mi nie przychodzi do głowy. a tu proszę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. problem z bablami mam bardzo czesto, mam dziwne stopy, bardzo przewrazliwione;/ jak z ta raną walczysz? smarujesz czyms?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dotąd w ogóle nie walczyłam, czekałam, aż samo przyschnie. Więc kiedy jestem w domu i na noc nie przyklejam plasterka, żeby był dostęp powietrza. Ta ostatnia dziura jest wyjątkowo podła, ale powoli się już goi.

      Następnym razem wypróbuję ten spray dezynfekujący.

      Usuń
  5. 34 year old Mechanical Systems Engineer Oates Klagges, hailing from Victoria enjoys watching movies like Comanche Territory (Territorio comanche) and Book restoration. Took a trip to Old Towns of Djenné and drives a Mercedes-Benz 38/250 SSK. uzyskac wiecej

    OdpowiedzUsuń