niedziela, 7 kwietnia 2013

Śniadanie i przysiady

W sumie tylko w weekendy mam możliwość zrobienia/zjedzenia normalnego śniadania w domu. Kiedy jem sama zawsze są to trochę uboższe wersje, niż kiedy je ze mną mój mężczyzna. Wtedy na prawdę jest dużo i kolorowo:) Pieczony camembert z sosem balsamicznym, jajka w koszulkach ze szpinakiem, smoothie, pasta z tuńczyka i awokado, albo kurczaka z papryką i wiele innych. Zależy od tego, co mam w lodówce.

Ale prawie zawsze jest sałatka, którą uwielbiam, niezależnie od wariantu, na jaki pozwala mi zawartość lodówki. Generalnie nie jestem zwolenniczką sztywnego trzymania się proporcji i składników, kiedy chodzi o sałatki na przykład. Dlatego też podaję składniki w orientacyjnych ilościach. I uprzedzam, że:) super połączeniem jest też dodanie gruszki pokrojonej w plasterki (i zrezygnowanie np. z oliwek), albo surowych pieczarek (wówczas nie dodaję camemberta), albo suszonych pomidorów, albo cząstek jeszcze ciepłego jajka na twardo, lub grzanek. Jako podstawę zazwyczaj stosuję mix gotowych sałat z rukolą (którą uwielbiam).

Sałatka na śniadanie (wersja jedna z dziesiątek możliwych):

2 garści mixu kolorowych sałat,gotowych do jedzenia (ja używam z rukolą)
pół pomidora (lub 3-4 koktajlowe)
kilka plastrów ogórka
1/4 małej czerwonej cebuli
kilka oliwek
kilka plasterków pieczonej domowej szynki (opcjonalnie)
1/4 krążka sera camembert
oliwa
sos z octu balsamicznego,
pieprz, sól, dowolne zioła (ja dodałam kilka świeżych igiełek rozmarynu)

Do sałaty dodaję pomidora pokrojonego w spore cząstki, ogórek w grube plastry, cebulę pokrojoną w piórka, oliwki, mięso w plastrach lub grubszych kawałkach. Całość polewam 2 łyżeczkami oliwy z oliwek, kilkoma kroplami sosu, dodaję pieprz i sól i zioła). Po wymieszaniu na wierzchu układam ser, pokrojony w mniejsze kawałki.

Do tego 2 ciasteczka belVita, kawa i mogę zacząć dzień:)








Durszlak.pl

Kilka razy widziałam tego typu pomysły/wyzwania:



Wczoraj zaczęłam. Będę dawać znaki/sygnały czy i jak zadziała na mnie i na moje "płaskodupie", jak to zgrabnie ujęła Ola Kwaśniewska czy inna celebrytka:)

A wy próbowałyście? Chętnie dowiem się jakie macie efekty:)

4 komentarze:

  1. super sałatka, muszę przetestować:) squaty są zdecydowanie fantastyczną metodą na okrągłe pośladki:) osobiście polecam:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Śniadanie króla :) aż się głodna zrobiłam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Śniadanie aż ślinka cieknie. Zdrowa dawka energii. Co do przysiadów, ja jestem już przy końcówce i jest bosko. A zmotywował mnie post pewnej blogerki, przesyłam Ci go również w celach motywacyjnych :D
    http://jah-stina.blogspot.com/2013/02/koniec-30-dniowego-wyzwania-squat.html

    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oż cholera!!! Nie mam pytań! Będzie robione!
      Dzięki wielkie:)

      Usuń